Compagnia Menhir
TRILOGIA
credits
progetto e coreografia/project and choreography GIULIO DE LEO
cura del progetto/project care MARINA PESCHETOLA
produzione/production COMPAGNIA MENHIR
con il sostegno di/with the support of TEATRO GARIBALDI_Bisceglie
scheda
TRILOGIA è una riflessione politica e sociale attraverso il corpo che prescinde dal contesto narrativo delle opere e scaturisce invece dall’esame dei corpi politici in esse centrali: due adolescenti ribelli, una donna di potere, lo spirito incarnato del naufragio. Il discorso coreografico si dipana attraverso corpi di differenti generazioni: due adolescenti, una danzatrice trentenne e una danzatrice matura. Le differenti generazioni in scena fanno dell’opera un’occasione di riflessione civica per la formazione di una possibile società danzante ed esplodono il carattere estetico e teatrale della coreografia e ne impongono l’apertura verso il corpo come terreno universale di confronto.
Trilogia is a political and social reflection throughout the body. It is inspired to three William Shakespeare operas: Romeo and Juliet, The Tempest and Macbeth. Reflection disregards the opera narrative context but it originates from the body exam, which is fundamental in the operas: two teenagers, the embodied shipwreck spirit, a woman seeking power. Two teenage dancers deal with a complex choreographic exercise, as a practice for rebellion and as a resistance to the social context corruption. A young dancer compares with a choreography based on macho principles, pornography and conflict, in which fragility seems to be the only feminine declension allowed. An adult dancer pioneer a dance without carnality in order to gently moving following Ariel in the ideal trip towards missing bodies of endless contemporary shipwrecks. Different generations on the scene trigger the aesthetic and theatrical character of the choreography, dictating openness to the body as a universal arena for debate and reflection.
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